🇪🇸 Si te interesa implicarte en la toma de decisiones y en el rumbo que va a llevar ISA Zaragoza, anímate a formar parte de la Junta. Cualquier socio/a puede presentarse.

Los puestos que conforman la Junta de ISA Zaragoza son

  • PRESIDENTE : Representar legalmente a la asociación ante toda clase de organismos públicos o privados; convocar, presidir y levantar las sesiones que celebre la Asamblea General y la Junta Directiva, así como dirigir las deliberaciones de una y otra; ordenar pagos y autorizar con su firma los documentos, actas y correspondencia; adoptar cualquier medida urgente resulte necesaria o conveniente, sin perjuicio de dar cuenta posteriormente a la Junta Directiva.

Existirá un vicepresidente, que puede ser el Secretario o el Tesorero para sustituir al Presidente en ausencia de este, motivada por enfermedad o cualquier otra causa, y tendrá las mismas atribuciones que él.

  • SECRETARIO tendrá a cargo la dirección de los trabajos puramente administrativos de la asociación; expedirá certificaciones; llevará los libros de la asociación legalmente establecidos y el fichero de asociados; y custodiará la documentación de la entidad, haciendo que se cursen las comunicaciones sobre la designación de las Juntas Directivas y demás acuerdos sociales inscribibles en los Registros correspondientes; así como la presentación de las cuentas anuales y el cumplimiento de las obligaciones documentales en los términos que legalmente correspondan.
  • TESORERO recaudará y custodiará los fondos pertenecientes a la asociación y dará cumplimiento a las órdenes de pago que expida el Presidente. Asimismo, elaborará las líneas principales de los presupuestos de la asociación y los criterios de aprobación de las inversiones.

🇬🇧 If you are interested in getting involved in decision making and in the direction ISA Zaragoza is going to take, join the Committee. Any member can apply, although residency in Zaragoza is advised, as well as domain of both English and Spanish.

The positions that make up the Board of ISA Zaragoza are

  • PRESIDENT : To legally represent the association before all kinds of public or private bodies; to convene, chair and close the sessions held by the General Assembly and the Board of Directors, as well as to direct the deliberations of both; to order payments and authorise with his signature the documents, minutes and correspondence; to adopt any urgent measure that may be necessary or convenient, without prejudice to subsequently reporting to the Board of Directors.

There shall be a Vice-President, who may be the Secretary or the Treasurer, to replace the President in the latter’s absence, due to illness or any other cause, and shall have the same powers as the President.

  • SECRETARY shall be responsible for the management of the purely administrative work of the association; shall issue certifications; shall keep the legally established books of the association and the members’ file; and shall be the custodian of the documentation of the entity, ensuring that communications are sent regarding the appointment of the Boards of Directors and other social agreements that may be registered in the corresponding Registers; as well as the presentation of the annual accounts and the fulfilment of the documentary obligations in the terms that legally correspond.
  • TREASURER shall collect and safeguard the funds belonging to the association and shall comply with the payment orders issued by the President. He/she shall also draw up the main lines of the association’s budgets and the criteria for approving investments.

Fill the form if you are interested: